woensdag 14 december 2011

Witte Kerst

DHZ pakketje Engel
DIY Engeltje van Sloppop
Een witte kerst. Wie wil dat nu niet? Soms zwijmel ik weg bij de gedachte dat je door de sneeuw met kerst de deur niet uit kan en je "noodgedwongen" thuis bij je eigen mooie boompje moet blijven. Gezellig met de kaarsen aan, lekker op je gemak met een dik wollen vest op de bank naar een heerlijke dromerige kerstfilm kijken...pakjes onder de boom en een slee in de gang. Na een lange koude wandeling heerlijk aan de Gluhwijn. 


Helaas regent het heel vaak met de kerst, of is de sneeuw allang weer verdwenen en rijden we door vieze zwarte prut. Sta je opgedirkt de hele dag paraat om langs familie te gaan en is je kleine spruit het bijvoorbaad niet eens met je plannen...

Elk jaar doe ik toch mijn best om de Witte Kerst naar binnen te halen. De afgelopen jaren hadden we een boeren bonte kerst, met te kekke Delfsblauwe ballen, en dit jaar sta ik in dubio. Mijn kleine dreumes is nogal een ondernemend typje en ik ben bang dat de ballen niet veilig in de boom blijven hangen. Maar ik zou Jet niet zijn, als ik daar allang wat op gevonden had! Ballen van Vilt, gehaakt of gebreid, helemaal hip en van nu! En te bewonderen op Metdehand.nl!
Om iedereen alvast warm te laten lopen voor een witte kerst, deel ik met jullie een aantal onmisbare items!

De trend van dit jaar zijn de gebreide of gehaakte kerstballen. Je kunt ze zelf maken, maar natuurlijk ook kopen! Op metdehand staan er hele mooie! Naast breien/haken is keramiek ook een nieuwe trend. Er zijn zoveel leuke en kekke dingen te vinden van keramiek! Van strak design tot een tikje brocante. Neem de vredesduifjes van Mettina Westerhof, heel origineel! Behalve heel hip kan kerst natuurlijk ook gewoon lekker ouderwets zijn. Ook daarvoor is er op metdehand genoeg te vinden!


Paradepaardje Hartje met zilver randje Lief gehaakt engeltje
Kerst / vredesduifjes gehaakte kerst decoratie: ster Kerstsokken exclusief en handgemaakt
(kerst) kaarten Hart  Kerstkrans van papieren rozenblaadjes Houten kersthangers 
Glazen kerstelfje handgemaakt nr 2 Sinterklaaskado Kerstster Haakpakket Lichtzakken groot en klein


Geen opmerkingen:

Een reactie posten